Brouwer op Bezoek bij BLES (Zottegem)

dixit BLES:
"We krijgen een jonge maar daarom niet oninteressante brouwer op bezoek! Thomas Vandelanotte heeft zijn eerste stappen gedaan in een van de meest authentieke bierstijlen. Jaren aan een stuk heeft hij in de ketels van Timmermans zitten roeren om er de lambik te brouwen en verder te laten rijpen volgens de regels van de kunst. Timmermans maakt deel uit van de John Martin groep en het leuke aan werken voor dergelijke groepen is dat er wel vaak opportuniteiten komen opduiken. Zo kreeg Thomas de kans om mee aan de basis te zitten van de opstart van de microbrouwerij in Waterloo en diegene van Bourgogne des Flandres in hartje Brugge. In Brugge, zijn thuisbasis, is hij nu hoofdbrouwer. Daarnaast is Thomas nog erg actief binnen BAB, onze Brugse zustervereniging.

We doorlopen zijn verhaal aan de hand van bieren uit de drie Belgische brouwerijen van John Martin. Mis dus zeker deze voordracht niet, want Thomas wordt binnen de brouwerswereld wel vaker bestempeld als ‘een brouwer van wie je in de toekomst nog veel zult horen spreken’.

Praktisch:
- Inschrijven: david@bles.be (0472/27.98.67)
- Plaats: café Den Engel (voorheen café In ’t Verval, Gentse Steenweg 137 Zottegem)
- Prijs: €10 ter plaatse te betalen
"